.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نسيم ارزاني در بازار خودرو

اخبار رسيده از بازار خودرو كشور خبر از وزيدن نسيم ارزاني به آن طي هفته جاري مي‌دهد. اين درحالي است كه تقريبا دوماه ركودي عجيب بر اين بازار حاكم بود و تنها در مقاطعي برخي خودروها حال و هواي گراني به خود گرفتند. به گفته برخي نمايشگاه‌داران خودرو پايتخت تا يك ماه آينده بعيد است كه تغيير خاصي در بازار حاصل شود، چرا كه ماه رمضان آغاز شده و امسال مانند ساليان پيش ديگر چندان خبري از مسافرت‌هاي هفته‌هاي پاياني تابستان نبوده و از حجم آنها كاسته خواهد شد كه اين موضوع به‌نوعي كاهش تقاضا را در بازار خودرو و در نتيجه ثبات آن را درپي خواهد داشت.

زانتيا ارزان شد
خيلي‌ها معتقدند زانتيا به‌رغم آنكه خودرويي محبوب و مناسب از لحاظ كيفيت به حساب مي‌آيد، بيشتر از 20 ميليون تومان نمي‌ارزد. اين محصول نسبتا قديمي سيتروئن فرانسه روزگاري در بازار ايران با قيمتي حدود 17ميليون تومان عرضه مي‌شد كه به مرور زمان باتوجه به استقبال فراواني كه از آن به‌خصوص پس از سهميه‌بندي بنزين طي سال گذشته به عمل آمد، نمودار قيمتي اين خودرو روند صعودي به خود گرفت و اوايل امسال زانتيا را حتي تا مرز 32ميليون تومان نيز پيش برد.
اين خودرو هم‌اكنون با قيمت 30ميليون‌و 100 هزار تومان در بازار خريد و فروش مي‌شود كه نشان از ارزاني 200 هزار توماني آن طي هفته جاري دارد. اين درحالي است كه سايپا چندي پيش مدل فيس‌ليفت شده آن‌را رونمايي كرد. زانتياي جديد قرار است بنا به وعده مسوولان سايپا بدون تفاوت قيمت نسبت به مدل فعلي به بازار عرضه شود.
نسيم ارزاني در بازار تندر
گاهي اوقات كه با مسوولان ايران‌خودرو و پارس‌خودرو در باب مشكلات توليد و عرضه تندر-90 صحبت مي‌كني، پاي مدل E2 اين محصول را به ميان مي‌كشند. به گفته آنها بيش از 80درصد ثبت‌نام‌كنندگان تندر-90 در كشور متقاضي اين مدل هستند و اين در شرايطي است كه E2، مدل فول تندر-90 محسوب مي‌شود و قطعات آپشن آن با مشكل تامين دست و پنجه نرم مي‌كنند. تندر E2 از دو ايربگ و همچنين سيستم ترمز ضدقفل (ABS) بهره مي‌برد.
اين خودرو طي هفته جاري 200هزار تومان ارزان شد، به نحوي كه هم‌اكنون با قيمت 14ميليون و 800 هزار تومان در بازار به فروش مي‌رسد.مدل‌هاي E0 و E1
تندر-90 كه مشتريان خاص خود را دارند، طي اين هفته تغيير قيمت را تجربه نكردند. به نحوي كه E0 بدون كولر با همان قيمت 10ميليون‌و800هزار تومان در بازار فروخته شد و ‌E1 نيز با قيمت 13ميليون‌و‌500 هزار تومان به فروش رسيد.
پرايد
بسياري از مشتريان داخلي معتقدند سايپا بيش از 4ميليون تومان خرج پرايد نمي‌كند و اين خودرو نصف قيمت فعلي‌اش مي‌ارزد. اين در حالي است كه پرايد هم‌اكنون لقب ارزان‌ترين و پرفروش‌ترين خودرو توليد داخل را يدك مي‌كشد. اين محصول معمولا در رده‌بندي كيفي خودروهاي داخلي، انتهاي جدول را در قبضه خود دارد و نمرات منفي آن بالا است. ولي به خاطر قيمت زير 10ميليون تومانش همواره استقبال مشتريان را به خود ديده و مي‌بيند. پرايد طي اين هفته 100هزار تومان ارزان شد و قيمت مدل بنزين‌سوز آن به 8ميليون‌و‌150هزار تومان در رنگ متاليك رسيد.ظاهرا سايپايي‌ها قصد ندارند به اين راحتي دل از يادگار كياي كره‌جنوبي بكنند و پرايد را از خط خارج كنند اين در حالي است كه شنيده‌ها خبر از حذف اين خودرو طي سال آينده مي‌دهد.
بازار LX هم...
بدون شك LX محبوب‌ترين مدل سمند به حساب مي‌آيد، خودرويي كه بخش مهمي از بازار صادراتي ايران‌خودرو را به خود اختصاص داده است. اين خودرو نيز طي اين هفته 100‌هزار تومان ارزان شد و هم‌اكنون با قيمت 16‌ميليون و 100 هزار تومان خريد و فروش مي‌شود. اين در حالي است كه سمند معمولي، هفته جاري را بدون تغيير و تحولات قيمتي پشت سرگذاشت. اين خودرو هم‌اكنون قيمتي برابر با 13ميليون‌و‌700هزار تومان دارد.
... اما پژو پارس گران شد
شنا كردن خلاف جهت آب شايد بهترين جمله در وصف حال و هواي قيمتي پژو پارس باشد. اين محصول محبوب ايران‌خودرو مدتي است كه
روي دور گراني افتاده و كوتاه هم نمي‌آيد. به نحوي كه هم‌اكنون پژو پارس معمولي بنزين‌سوز با قيمت 18ميليون‌و‌900هزار تومان در بازار به فروش مي‌رسد. همچنين مدل ELX آن نيز قيمتي معادل 24ميليون تومان را دارا است. به گفته برخي نمايشگاه‌داران خودرو پايتخت كمبود شديد پژو پارس در بازار، موجبات گراني اخير آن‌را فراهم آورده است. اين خودرو محصولي پرمصرف محسوب مي‌شود و در عين حال همواره با استقبال مشتريان داخلي روبه‌رو است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.093 seconds.